Betaferon a wątroba

Metody leczenia, nowe leki, leczenie niekonwencjonalne, lekarze, ośrodki zdrowia.
Kaweks
Posty: 2
Rejestracja: 27 lis 2016, 16:46

Betaferon a wątroba

Post autor: Kaweks » 27 lis 2016, 17:08

Witam,
Czy ktoś ma dane o uszkodzeniu wątroby przez betaferon?
Od 4 lat biorę betaferon, nie miałem rzutów,
ale ostatnio stwierdzono stłuszczenie wątroby./nie alkoholowe /
Czy powodem może być betaferon???

Awatar użytkownika
Cypek
Administrator
Posty: 603
Rejestracja: 16 kwie 2010, 10:40
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Betaferon a wątroba

Post autor: Cypek » 27 lis 2016, 20:50

Oczywiście, że może mieć wpływ. Tak na prawdę każdy silniejszy lek uszkadza w pewnym stopniu wątrobę. Z ulotki betaferonu:
https://www.pfm.pl/indeks_lekow/lek/lek ... on/L03/385
Tak jak w przypadku innych beta interferonów, donoszono o przypadkach ciężkiego uszkodzenia wątroby, włączając w to niewydolność wątroby. Najcięższe zdarzenia często występowały u pacjentów narażonych na działanie innych leków hepatotoksycznych lub w obecności współistniejących chorób (np. nowotwory złośliwe z przerzutami, ciężkie zakażenie i posocznica, nadużywanie alkoholu). Należy monitorować pacjentów pod względem objawów uszkodzenia wątroby. W przypadku zwiększenia aktywności aminotransferaz w surowicy, leczenie należy ściśle kontrolować. Należy rozważyć odstawienie preparatu w razie znaczącego zwiększenia aktywności aminotransferaz lub, gdy zwiększona aktywność aminotransferaz jest związana z klinicznymi objawami takimi jak żółtaczka. Gdy brak klinicznych objawów uszkodzenia wątroby i po normalizacji aktywności enzymów wątrobowych, można rozpatrzyć ponowne rozpoczęcie leczenia, przy stałej obserwacji czynności wątroby.
Życie nie jest lepsze ani gorsze od naszych marzeń, jest tylko zupełnie inne.

Odpowiedz